keramiki1.jpgΜέχρι τις 29 Φεβρουαρίου 2008 συνεχίζεται στο Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού της Θεσσαλονίκης η παρουσίαση του έργου “The End” του Νίκου Αλεξίου, το οποίο εκπροσώπησε την Ελλάδα στην 52η Biennale της Βενετίας.

 Η μακρά και εξελικτική διαδικασία που συνοψίζει το έργο ξεκίνησε με την επίσκεψη του Αλεξίου στη Μονή Ιβήρων στο Άγιο Όρος τον χειμώνα του 1995. Ο καλλιτέχνης εμπνεύστηκε από το ψηφιδωτό δάπεδο του Καθολικού της Μονής (α΄ μισό 11ου αιώνα), για να δημιουργήσει μία σπονδυλωτή εγκατάσταση που «αρθρώνεται μέσα από σειρά επανεγγραφών, ενθέσεων, πτυχώσεων, προβολών και διακοσμητικών μοτίβων». Προϊόν συλλογικής εργασίας του Νίκου Αλεξίου και μιας μικρής ομάδας νεαρών καλλιτεχνών υπό τη συνεχή καθοδήγησή του, το έργο είναι ακόμη σε εξέλιξη. Το «ταξίδι» του συνεχίζεται, δημιουργώντας διαρκώς καινούριες σχέσεις και δεσμούς σε κάθε νέο χώρο που παρουσιάζεται και με τους διαφορετικούς ανθρώπους που εργάζονται για αυτό. Για τον Αλεξίου, το έργο αποτυπώνει τις σχέσεις που αναπτύχθηκαν κατά την παραγωγή του. Είναι ακριβώς αυτή η διάσταση του έργου που οδηγεί τον επιμελητή της έκθεσης, κ. Γιώργο Τζιρτζιλάκη, να το χαρακτηρίσει «σχεσιακό», δανειζόμενος τον όρο από το περίφημο, πλέον, βιβλίο του Γάλλου επιμελητή και θεωρητικού της τέχνης Nicolas Bourriaud.Στο Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού το έργο παρουσιάζεται σε νέα εκδοχή (“Αθήνα-Βενετία 2007”), δημιουργώντας «μικρόκοσμους, καταλογικούς άτλαντες και κοσμολογικά συστήματα». Ο επισκέπτης, ξεκινώντας από την είσοδο και περιδιαβαίνοντας διαφορετικούς χώρους του Μουσείου (χώρο υποδοχής, διαδρόμους μόνιμης έκθεσης, πτέρυγα περιοδικών εκθέσεων και αίθριο), καλείται να ανακαλύψει «εκλεκτικές συγγένειες» με την αρχιτεκτονική του Κυριάκου Κρόκου, αλλά και με τα ίδια τα εκθέματα. Η έκθεση οργανώνεται σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Εικαστικών Τεχνών – Τμήμα Προώθησης της Σύγχρονης Τέχνης του Υπουργείου Πολιτισμού.

Advertisements